Programowanie w C++ - Ćwiczenia 2
2025-02-27Kółko i krzyżyk
Napisz prostą grę ,,kółko i krzyżyk’'.
Wykorzystaj dwuwymiarową tablicę znakową (char). Unikaj zmiennych globalnych, przekazuj kontekst do funkcji.
Typ char - zmienna 8-bitowa która odpowiada znakowi z kodu ASCII. Przyjmujemy, że pole puste to wartość ’ ’ (spacja), krzyżyk to ‘X’, a kółko to ‘O’.
Zaimplementuj funkcje:
void showBoard(char board[3][3])
- wyswietlaj grę w formie tekstowejvoid clearBoard(char board[3][3])
- wyczyść grę (ustaw wszystkie pola na spacje),bool isFinished(char board[3][3], char *winner)
- sprawdz, czy gra jest już zakończona, w dodatkowym argumencie, przekażesz na zewnątrz funkcji kto został zwycięzcą jeżeli to już koniec,bool setPoint(char board[3][3], unsigned int x, unsigned int y, char player)
- zwraca fałsz gdy pole jest już zajęte lub prawdę gdy jest wolne i zostało uzyte,- …
O | X | O
X | X | O
O | O | X
Wynik: remis